Dag koud Nederland - Reisverslag uit Nederland, Nederland van martine en ariena - WaarBenJij.nu Dag koud Nederland - Reisverslag uit Nederland, Nederland van martine en ariena - WaarBenJij.nu

Dag koud Nederland

Blijf op de hoogte en volg martine en ariena

12 Januari 2013 | Nederland, Nederland

Terwijl het in Nederland steeds kouder wordt, de zon nog maar af en toe aarzelend schijnt en er hier en daar een vlokje sneeuw valt, bereiden wij ons voor op warmte en volop zon!

Precies vandaag zitten we over 3 weken in de lucht, op weg naar het warme en gastvrije Suriname om daar 3 maanden te blijven. Dat doen we om af te studeren voor onze studie (;Maatschappelijk Werk en Dienstverlening) maar natuurlijk ook om van het land en haar inwoners te genieten!

We zullen in Brokopondo gaan wonen. Brokopondo is een dorp, twee uur rijden van Paramaribo vandaan. In het dorp staan scholen, de kinderen daar blijven regelmatig zitten of halen slechte resultaten. Wij zullen ons bezig houden met het onderzoeken van de thuissituatie van de kinderen die op deze school zitten.

Via deze blog zullen we jullie op de hoogte houden. We hebben gehoord dat er internet in het dorp aanwezig is. Het schijnt dat de verbinding er zomaar uit kan liggen en we weten natuurlijk ook niet hoe snel (of hoe langzaam) de verbinding is. Maar als het enigszins mogelijk is plaatsen we onze verhalen.

Laat gerust een berichtje achter, dat vinden we leuk!

Een warme groet,
Martine en Ariena

• 12 Januari 2013 - 15:12

Annemieke En Gerjan:

Heel veel succes. Goed werk!

Groetjes,

Annemieke en Gerjan Neele

• 12 Januari 2013 - 16:00

Jan Van Der Gaag:

Leuk meiden, ik ga jullie volgen!

• 12 Januari 2013 - 16:47

Leuk joh! Ook al zitten we in hetzelfde land, toch blijven we jullie volgen hoor!:)

• 12 Januari 2013 - 17:49

Henrieke :

Heee Martine & Ariena!

Het is zover, wat leuk :) Geniet van jullie tijd daar!

Liefs,
    Henrieke

• 14 Januari 2013 - 19:17

Anton Van Der Gaag:

Veel succes daar, meiden. En uiteraard hoop ik dat jullie veel plezier zullen hebben.
    Ik zie uit naar jullie verhalen en foto's.

Groeten,
    Anton

• 31 Januari 2013 - 16:50

Arja Roozemond:

Hallo lieve meiden,

Als het goed is, ben ik toegevoegd aan jullie mailinglist.
    En ik wens jullie (Ariena nogmaals) een heel erg goede reis en een fantastische tijd daar!
    Melden jullie tzt ook een gewoon postadres? Dan kan ik een keer proberen of er per slakkenmail ook iets aankomt daar... :)
    groetjes, liefs, Arja

• 02 Februari 2013 - 10:21

Fam. Baartman:

Veel succes jullie beiden! En we benne benieuwd naar jullie verslagen!
    Hartelijke groet
    Fam. Baartman

• 04 Februari 2013 - 09:19

Else-Marie:

Beste nicht en vriendin!

Ik wens jullie vanuit een koud en nat land, een warme
    liefdevolle en leerzame tijd toe in Suriname.

Groetjes

martine en ariena

Wij zijn twee vierdejaars studenten van de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. We gaan drie maanden naar Suriname om af te studeren. We verblijven in het dorp Brokopondo. Tijdens ons onderzoek zullen we ons vooral bezig houden met het onderzoeken van de thuissituatie van gezinnen met schoolgaande kinderen in Brokopondo.

Actief sinds 12 Jan. 2013