Ons paleisje in Brownsweg… - Reisverslag uit Nederland, Nederland van martine en ariena - WaarBenJij.nu Ons paleisje in Brownsweg… - Reisverslag uit Nederland, Nederland van martine en ariena - WaarBenJij.nu

Ons paleisje in Brownsweg…

Blijf op de hoogte en volg martine en ariena

08 Februari 2013 | Nederland, Nederland

Sinds gisteren hebben we ons ‘eigen paleisje’ . Voor de begrippen van hier is het een prachtig huis. Het huisje is klein, maar fijn. Twee slaapkamers, toilet, douche voorzien van koud water (zonder privacy, er zitten namelijk nog al wat grote luchtgaten in de buitenwand, maar maakt allemaal niet uit) eenvoudige keuken, koelkast en niet te vergeten en er zijn drie deuren die op slot kunnen.
Alleen wat jammer dat de ramen zo open geduwd kunnen worden, maar ja dat heeft zo ook z’n voordelen.
Allerlei insecten, kikkers, padden, hagedissen, honden, poezen, kippen etc. alles is hier verkrijgbaar eventueel zelfs geslacht.

Vanmorgen zaten we heerlijk te ontbijten op de veranda van ‘ons huisje’ toen circa twee meter van ons vandaan wat geluid werd geproduceerd. Toen we opkeken zagen we een groot mes, daarbij een mensenhoofd en kippenkop. Hopelijk begrijpen jullie wat er gebeurde. Wij treden liever niet in details, het geluid viel trouwens erg mee. Wij denken zelf dat als dit elke morgen kunnen aanschouwen wij over twee maanden ook wel een kip kunnen slachten. Vers leverbaar na bestelling!

Het dorp Brownsweg waar wij nu verblijven bestaat uit acht dorpjes. Elk dorp bestaat uit verschillende families met allen hun eigen cultuur en tradities.
Vandaag hebben we een heel positief gesprek gehad met onze afstudeerbegeleider. Dennis is een echte Surinamer (af en toe wat later aanwezig dan is afgesproken, maar wij zijn flexibel:).
Hij is zeer gemotiveerd voor het werken voor stichting Marronage en heeft al veel bereikt met de stichting wat voor ons ook erg moedgevend is. Dennis is blij met onze inzet voor het onderzoek en dat motiveert ons erg.
Het doel van ons onderzoek is in kaart brengen wat de huidige thuissituatie van de kinderen is. En aan de hand van literatuur en eigen inzichten aangeven hoe deze versterkt of eventueel verbeterd kan worden. Voor het behalen van ons doel is in ieder geval ook nodig dat wij aansluiten bij de mensen hier en dat vinden wij natuurlijk ook leuk en interessant. Vanaf nu houden wij dus standaard onze deur open.:)
Een meisje uit ‘ons’ dorp gaat ons helpen bij de mensen aan te sluiten en ook zal zij ons de omgeving leren kennen. Door middel van een taalcursus, Surinaams koken, het dragen van traditionele kleding etc. kunnen wij beter aansluiten bij de mensen hier.

Bedankt voor al jullie reacties, erg leuk om te lezen!

Ten slotte: Mochten jullie interesse hebben in ons huisje? Vanaf eind april is het weer beschikbaar. Weg=weg en vol=vol

• 08 Februari 2013 - 08:04

John M:

Hey dames!

Leuk om jullie verslagen te lezen!
    Ziet er echt gaaf uit zeg!
    Daar kun je het wel een paar maandjes uithouden lijkt me zo! haha!

Geniet ervan en veel plezier met al je werkzaamheden daarzo!

Liefs ons!
    Fam. J.F. Minnaard

• 08 Februari 2013 - 11:01

Ann-Marie:

Ha Mart,

Wat leuk om te lezen! Jullie maken heel wat mee! :)
    Heel veel succes komende dagen met inburgeren in het dorp...
    Foto's zien er trouwens gaaf uit!

Liefs, Ann

• 08 Februari 2013 - 11:15

Anton Van Der Gaag:

Is dat een foto van de kikker die een prins wordt als je hem kust, of is het zijn broer?

• 08 Februari 2013 - 13:11

Arja Roozemond:

Ha dames,

Ziet er leuk uit en ach, als er maar een dak op zit, toch? :)
    Ik mag hopen dat het intussen wel is opgehouden met regenen?
    En begrijp ik daar goed dat Anton zich heeft aangeboden om die kikker voor jullie te komen kussen? Maar hij heeft toch al een prinses?!

Veel succes en plezier verder,
    liefs, Arja

• 08 Februari 2013 - 17:47

Martine En Ariena :

Ik denk niet dat dat het is Anton, ik heb het geprobeerd, maar er gebeurde niets.... :)
    Arja, het is inderdaad gestopt met regenen! Aan het einde van de dag valt er nog wel een buitje, maar dat is juist heerlijk! Het is erg warm namelijk.

• 08 Februari 2013 - 18:18

Marriët:

Hoi Arien en Martine,

Het klinkt echt super leuk. Dit valt denk ik wel onder het type; 'veredeld afstuderen':-). Gaaf joh! Blijf vooral flink genieten, wat jullie volgens mij ook hard doen. Overigens niet bang voor ongenode gasten 's nachts?

Liefs Jet (en Jos)

• 08 Februari 2013 - 19:25

Ha meiden,

Ziet er zeker niet verkeerd uit! Niet teveel last van muggen? (Zoals in de stad..)
    Veel plezier en geniet ervan.

Groeten van ons,
    Tine & Esther

• 16 Februari 2013 - 22:32

Cora En Ewout Van Der Giessen:

Ha die Ariena, ( en Martine )

Heel erg leuk om zo toch van je belevenissen op de hoogte te blijven.
    Ben benieuwd naar de volgende foto serie en het komende verslag.
    Hartelijke groet,

Cora en Ewout

• 17 Februari 2013 - 14:13

Leenard & Rebecca:

Hee Martje ( en Ariena, ((grappig zo heeft mijn nichtje ook, aldus Rebecca))

Wat leuk en schattig ziet jullie huisje er uit zeg!
    Over die kijk of lucht gaten in de douche, wel handig toch? Klonk wel zeer aangenaam dat jullie nu 30 graden hebben. Veeeeel aanlokkelijker dan hier in Nederland, maar ja er kan natuurlijk ook weer niets tegen het echte pure Hollandse kikkerlandje!:)
    Nou meiden we gaan er weer een eindje aan breien en Mart doe de groetjes aan Irma, Elbert en Nieck!!

Liefs Leen en Rebecca

• 11 April 2013 - 17:24

Hanna:

Ha meiden,

Als ik dit lees.. brr. jullie hebben wel lef. Nou mart nu ben je vast in Nederland niet meer zo snel vies uitgevallen:-) Wel erg leuk al deze ervaringen en jullie schrijven leuk.

liefs